lördag 8 maj 2010

Regn, regn och åter regn...


Denna helgen hade vi tänkt att få fint i trädgården. Jonas jobbar på som bara den med grävning, stenläggning för att mitt fina växthus skall komma upp så min plantor kan komma ut. just nu är vår altan fullsmockad med blommor och plantor som jag ännu inte vågar sätta ut för det är så kallt! Ändå är det snart halva maj! Men så vaknar man och det ösregnar men som ordspråket säger: -inget dåligt väder, bara dåliga kläder, bla...bla...bla. Det är då inte så hilma kul att gå ute och jobba när det blåser och ösregnar! Känslan infinner sig ju liksom inte. Men, men, jag är ju inte sysslolös inne heller!

2 kommentarer:

  1. Precis, visst kan man ut och jobba trots trist väder. Men det är ju SÅ HIMLA mycket roligare när det är fint väder. När det är regn och blåst blir det mest ett måste... Spännande med växthuset!:) Hoppas ni får en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Håller med angående vädret! När det är sånt här väder, framför allt när det blåser så tappar jag inspirationen. Underbart med växthus! Även om jag hade svårt att rensa i vårt vi hade innan saknar jag det nu när vi sålt huset. Lukten och det underbara att odla sina grönsaker, örter m m själv och kunna hämta till maten är riktigt lyxigt. Allt tidigareläggs liksom med växthus. Dock har vi svårt att få ihop tomten som vi har nu så det har jag tyvärr fått lägga på hyllan nu. Men, man vet aldrig längre fram...! :-)

    SvaraRadera