torsdag 13 maj 2010

Min favorit blomma är....


...........PIONER! Visst är dom helt underbara med sin doft och sina färger. Kan inte få nog av dessa ljuvliga blommor! Idag har jag planterat 5 nya plantor som jag hoppas skall växa till sig och blomma ut! Köpte finfina plantor på torget i vecka för bara 20 kr styck! Skall dit i morgon igen och se om det finns fler! En av mina favoriter är en vit doftpion som är från min farmor och farfars gamla hus och förra året kom det massor med blommor på den! Både härlig doft och nostalgi!

3 kommentarer:

  1. pioner är härliga, stora, klumpiga och fina färger. har du dem i krukor eller rabatt? Kram

    SvaraRadera
  2. En klar favvo hos mig också, romantiskt och vackert!

    SvaraRadera
  3. Jag är ju urusel på allt vad blommor heter, kul med tips! Härligt när man kan ta från annat ställe och plantera om hos sig själv. Vi har en buske av gräs som kommer fån min gammel mormor coh min gammel morfar...:) Hoppas du hittar fler plantor på torget! trevlig helg!

    SvaraRadera