lördag 8 maj 2010

Min nya cykel

En liten samvetsfråga till er - Använder ni cykelhjälm när ni cyklar? Jag har ingen och vet inte om jag vill använda men känner att jag borde! Hur gör ni?
Idag har vi inte gjort det vi planerat då vädret inte ville som vi men vi har fårr en hel del uträttat i allafall. Min nya fina vita Cresent har hämtats och vi har bestämt stenlägningen till växthuset. Det blir Röd/terracottafärgade små stenar/plattor och det tror jag blir fint till det gröna. Nu håller vi tummarna att vädret blir varmare tills i morgon.

Jonas är på killträff och vi tjejer är hemma själva. Vi har gjort pizza och myst med kusin Astrid. Märta ha somnat och Agnes är på gång. Lovisa är hos kompisar och jag skall snart hoppa ner i soffan och se en film... i ca 10 minuter....längre tid tar det inte att somna sååååå gott ;)

5 kommentarer:

  1. Jag använder inte cykelhjälm heller. Tänker som du att jag borde men har inte tagit tag i det. Jag är inte en cykelhjälmsmänniska även om jag verkligen borde. Fy på mig!

    SvaraRadera
  2. Här har nog både barn och vuxna hjälm på. Tycker att det är lika viktigt att skydda makens och mitt huvud som att skydda barnens. Jag har också hjälm när jag åker skidor, där är det ju trendigt, det borde det kunna bli på cykel också! Så jag röstar. Hjälm på!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Japp, så får det bli! Inköp av hjälm och sen på med den! Tack för kommentarerna!

    SvaraRadera
  4. Självklart hjälm på!!!Men jag måste erkänna att jag känner mig inte helt bekväm med hjälm men har jag den inte på mig så känns det ännu dummare med tanke på vilken förebild man är. Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. absolut hjälm!!!! superfin din nya cykel!!

    SvaraRadera